Rejsy pełnomorskie

stażowe, szkoleniowe, kapitańskie. 


Ahoj przygodo!

Jeśli warunki pozwalają podczas tygodniowego rejsu spędzamy na morzu ponad 100h.

Odwiedzamy wiele portów gdzie mamy czas na zwiedzanie i odpoczynek, a jednocześnie załoga zdobywa praktyczne umiejętności podejścia i manewrowania jachtem w porcie. Podczas rejsu chętni załoganci mają możliwość nauczyć się i doskonalić wiedzę z nawigacji elektronicznej z AIS-em oraz papierowej czyli pracy na mapach, a także zdobywać doświadczenie kapitańskie w samodzielnym prowadzeniu jachtu.

Każdy uczestnik na zakończenie rejsu otrzymuje opinie stażową honorowaną przez PZŻ, wymaganą do zdobycia Patentów – Jachtowy Sternik Morski i Kapitan Jachtowy oraz wpis do książeczki żeglarskiej.

Na naszych rejsach załoganci mogą odbyć szkolenie i zdobyć Certyfikat YACHT CREW ISSA (wykwalifikowany członek załogi jachtu morskiego), a na zakończenie rejsu przystąpić to egzaminu i zdobyć Patent Jachtowego Sternika Morskiego PZŻ  i Motorowodnego Sternika Morskiego PZMiNW.

Wszystkie rejsy są prowadzone przez doświadczonych kapitanów, którzy na bieżąco dzielą się wiedzą z załogą.

Mamy jasne zasady! Podajemy pełne i ostateczne koszty udziału w rejsie. Nie stosujemy składek, zrzutek do kasy jachtowej, kaucji, dopłat itp. Gwarantujemy że cena i trasa się nie zmieni!!!
Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, każdy może wziąć udział w rejsie i przeżyć przygodę swego życia. Piorytetem dla nas jest by każdy uczestnik był usatysfakcjonowany i rejs mógł traktować wg własnych potrzeb jako szkoleniowy bądź tylko turystyczny.

ŻEGLARSTWO, NIE YACHTING!!!

Łukasz z Przemyśla –  Bardzo polecam Róże Wiatrów z Przemyśla😊byłem z nią na moim 1 rejsie morskim do Sztokholmu (na tamtych wakacjach), pływałem po zalewie Solińskim … planuję kolejny rejs morski. 

Adrian z Poznania – … znam ludzi z Róży Wiatrów (Przemyśl), niejedno razem przepłynęliśmy i wiem, że są to ludzie z umiejętnościami, wiedzą i pasją, robiący wiele dla propagowania żeglarstwa – również „morskiego”. Polecam


Rejsy 2018


 1. Rejs „Majówka na Bałtyku”

Termin: 28.04 – 05.05.2018

Koszt rejsu 700 zł. + 100 Euro

Rezerwacja miejsca 350zł.- pozostałe 350zł. w dogodnych ratach do 01.04.18 i 100 Euro w dniu zaokrętowania)

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Kapitan: Jacek Podwyszyński

Akwen: Morze Bałtyckie

Staż morski: min. 101h

Trasa: Gdynia, Hel, Karlskrona (Szwecja), Allinge, Hammershus (Bornholm), Christianso (Dania), /opcjonalnie Ustka, Własysławowo, Jastarnia/, Gdynia

Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, opiekę kapitana, kubek rejsowy, a dla chętnych szkolenie żeglarskie oraz z nawigacji elektronicznej z AIS-em.

Płyniemy na jachcie ANSA 42 , przystosowanym do żeglugi morskiej, który pomieści 8 osób w komfortowych żeglarskich warunkach. Wyposażony w toaletę, ogrzewanie, pełny kambuz oraz wiele innych udogodnień pozwalających pogodzić szkolenie z wypoczynkiem.

Dla chętnych którzy posiadają już 100 godzin stażu na zakończenie rejsu możliwość podejścia do  egzaminu na Patent Jachtowego Sternika Morskiego.

 Program rejsu (planowany):

  • 28.04.2018 (sobota) – zaokrętowanie na jachcie – wyjście w morze ok. godz. 1800 /jeśli będzie kołysało popłyniemy do portu Hel w celu aklimatyzacji, czas postoju uzależniony od warunków panujących na morzu i pożeglujemy dalej/
  • 30.04.2018 – Karlskrona (Szwecja) czas na odpoczynek, zwiedzanie miasta i Muzeum Morskiego, skorzystanie z sauny, nocleg
  • 02.05.2018 – Allinge (Dania Bornholm) zwiedzanie miasteczka, ruin zamku Hammershus oraz możliwość zjedzenia wędzonej ryby, nocleg
  • 03.05.2018 – wyjście w morze w godzinach porannych w kierunku wyspy Christianso i Gdyni /opcjonalnie Władysławowo, Ustka lub Jastarnia /
  • 05.05.2018 (sobota) –  wyokrętowanie załogi w Gdyni

Bilety na Polskiego Busa już od 1 zł. z większości miast w Polsce / wcześniejsza rezerwacja /


2. Rejs ” Wakacje w Szwecji i Danii”

Termin: 21 – 28.07.2018 

Koszt rejsu: 700 zł. + 100 Euro

Rezerwacja miejsca 350zł.- pozostałe 350zł. w dogodnych ratach i 100 Euro w dniu zaokrętowania)

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Akwen: Morze Bałtyckie

Trasa: Gdynia, Hel, Łeba,Chrisianso, Allinge (Bornholm-Dania), Karlskrona (Szwecja), /opcjonalnie Jastarnia/, Gdynia

Idealny rejs dla osób. które popłyną pierwszy raz na morze lub Tych co chcą zdobyć praktyczną wiedzę z żeglarstwa pełnomorskiego, podejść do portów i manewrowania w nich, a także z nawigacji elektronicznej z AIS-em oraz nawigacji papierowej na wypadek kiedy elektronika zawiedzie. Dobieranie ożaglowania, obieranie najbardziej korzystnych kursów.

Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, opiekę kapitana, kubek rejsowy, a dla chętnych szkolenie żeglarskie.

Płyniemy na jachcie ANSA 42 , przystosowanym do żeglugi morskiej, który pomieści 8 osób w komfortowych żeglarskich warunkach. Wyposażony w toaletę, ogrzewanie, pełny kambuz oraz wiele innych udogodnień pozwalających pogodzić szkolenie z wypoczynkiem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię stażową honorowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej oraz ma możliwość podejścia do egzaminu na Patent Jachtowego Sternika Morskiego.


3. Rejs ” Zobaczyć Helsinki

Termin: 02 – 16.06.2018

Koszt rejsu: 1400 zł. + 200 Euro – za 14 dni 

Rezerwacja miejsca 500zł.- pozostałe 900zł. nie później niż miesiąc przed rejsem i 200 Euro w dniu zaokrętowania /lub równowartość w zł./

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Kapitan: Mieczysław Bruggemann

Akwen: Morze Bałtyckie

Staż morski: min. 202h

Trasa: Gdynia, Windawa, HELSINKI, Talin, Kłajpeda, Gdynia

Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, opiekę kapitana, kubek rejsowy, a dla chętnych szkolenie żeglarskie oraz z nawigacji elektronicznej z AIS-em.

Płyniemy na jachcie ANSA 42 , przystosowanym do żeglugi morskiej, który pomieści 8 osób w komfortowych żeglarskich warunkach. Wyposażony w toaletę, ogrzewanie, pełny kambuz oraz wiele innych udogodnień pozwalających pogodzić szkolenie z wypoczynkiem.

Dla chętnych którzy posiadają już 50 godzin stażu na zakończenie rejsu możliwość podejścia do  egzaminu na Patent Jachtowego Sternika Morskiego.

Helsinki – stolica i największe miasto Finlandii oraz regionu Uusimaa. Liczba mieszkańców 624 427, aglomeracja – około 1,4 mln. W skład zespołu miejskiego wchodzą: Espoo, Vantaa i Kauniainen. Są głównym ośrodkiem przemysłu, kultury i administracji


4. Rejsy ” Zakochać się w Bałtyku

Koszt rejsu: 700 zł. + 100 Euro – tydzień

Rezerwacja miejsca 350zł.- pozostałe 350zł. nie później niż miesiąc przed rejsem i 100 Euro w dniu zaokrętowania

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Kapitan: Mieczysław Bruggemann

Akwen: Morze Bałtyckie

Staż morski: min. 101h

Rejsy 2018


2/05  05-12.05  /Gdynia,Visby,Hel,Gdynia /


3/05  12-19.05  /Gdynia, Allinge, Christianso, Hel, Gdynia /


4/05  19-26.05  /Gdynia,Kalmar,Karlskrona,Gdynia / Z1


5/05  26.05-02.06  /Gdynia,Nexo,Svaneke,Christian,Gdynia/Z1


3/06  16-23.06  /Gdynia,Allinge,Cristianso,Hel,Gdynia/


5/06  30.06-07.07  /Gdynia,Karlshamm,Hano,Christia,Gdynia/


1/07  07-14.07  /Gdynia,Vandburg,Hel,Gdynia/Z1


4/07  28.07-04.08  /Gdynia,Gudhjem,Christianso,Gdynia/Z1


1/08  04-11.08  /Gdynia, Lipaja,Windawa,Ryga /R2+2


2/08  11-18.08  /Ryga, Kłajpeda,Hel,Gdynia /R2+2


3/08  18-25.08  /Gdynia,Kalmar,Karlskrona,Gdynia/Z1


4/08  25.08-01.09  /Gdynia,Vandburg,Hel,Gdynia/Z1


1/09  01-08.09  /Gdynia,Utklippan,Karlskrona,Hel,Gdynia/Z1


2/09  08-15.09  /Gdynia,Karlshamm,Hano,Christianso,Gdynia/ Z1


3/09  15-22.09  /Gdynia,Pavilsta,Kłajpeda,Hel,Gdynia/Z1


4/09  22-29.09  /Gdynia,Nexo,Svaneke,Guthjem,Allin,Gdynia/Z1


Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, opiekę kapitana, dla chętnych szkolenie żeglarskie oraz z nawigacji elektronicznej z AIS-em.

Nowość – szkolenie żeglarskie z użyciem spinakera !!!

Płyniemy na bardzo dzielnym jachcie ANSA 42 , przystosowanym do żeglugi morskiej, który pomieści 8 osób w komfortowych żeglarskich warunkach. Wyposażony w toaletę, ogrzewanie, pełny kambuz oraz wiele innych udogodnień pozwalających pogodzić szkolenie z wypoczynkiem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię stażową honorowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej oraz będzie miał możliwość podejścia do egzaminu na Patent Jachtowego Sternika Morskiego w Gdyni.



Zapraszamy na pokład.

Więcej informacji poprzez zakładkę kontakt lub tel. 530 101 131

Linki do stron firm oferujących transport do Gdyni:

http://www.polskibus.com/

http://pkp.pl/

http://www.blablacar.pl/

Co zabrać ze sobą na rejs morski?

Bałtyk bywa kapryśny, nawet w miesiącach letnich powinniście spakować odpowiednio więcej rzeczy na każdą możliwą pogodę. Niestety, tak jak z pewnością przydadzą się zwykłe, letnie ciuchy, tak też na pewno nie pożałujecie, że wzięliście grubą, wełnianą czapkę, która miło otuli Wasze uszy na nocnej wachcie. Ale do rzeczy:

  • ubranie przeciwdeszczowe – ideałem byłby morski sztormiak, ale chcąc uniknąć wydatku kilkuset złotych, wystarczający w miesiącach letnich będzie używany często na śródlądziu komplet kurtka i spodnie z PCV (koszt kilkudziesięciu złotych),
  • kalosze – no bo co z tego, że będziemy pod sztormiakiem chronieni przed deszczem skoro cała woda będzie spływać na nasze tenisówki czy adidasy; godzina za sterem w takich przemoczonych butach łatwo może skończyć się katarem, a i wysuszyć obuwie na jachcie nie będzie tak łatwo,
  • obuwie jachtowe – wygodne, na jasnej i czystej podeszwie, buty których raczej nie będziemy używać na lądzie; pozwoli nam to utrzymać czystość na jachcie,
  • ciepłe i wygodne ciuchy – polar, sweter, bluzy – lub modna ostatnio bielizna termoaktywna; zadbajcie też o coś na nogi pod sztormiak typu getry, kalesony lub dodatkowa para dresów
  • ciepła, zimowa czapka oraz rękawiczki (narciarskie  idealne się nadają)
  • to powyżej na chłodniejsze dni i nocne wachty – na co dzień normalne, wygodne, letnie ciuchy, je też w razie czego możemy ubierać na cebulkę,
  • okulary przeciwsłoneczne, i krem z filtrem,
  • do spania śpiwór (latem nie musi być gruby) i ulubiony jasiek,
  • pod prysznic ręcznik, klapki, kosmetyczka.

Oprócz odzieży nie zapomnijcie o rzeczach równie ważnych:

  • dokumenty: paszport lub dowód osobisty, patent żeglarski /jeśli posiadacie/,
  • gotówka lub karta płatnicza – przyda się w portach na drobne wydatki (oprócz ogólnie akceptowanych euro, w Danii walutą jest korona duńska, a w Szwecji korona szwedzka), polecamy zabrać ze soba euro w drobnych nominałach, pamiętajmy żę płacąc w euro wydadzą nam w walucie danego kraju.
  • stale przyjmowane leki – na pokładzie będzie w razie czego apteczka wyposażona tylko w powszechnie stosowane leki i środki opatrunkowe.

Na jachcie mamy napięcie 12V, przydadzą się więc ładowarki „samochodowe”. W portach natomiast w miarę możliwości podłączamy się do sieci 230V (ładujemy akumulatory), wtedy wewnątrz jachtu do Waszej dyspozycji są gniazdka z prądem zmiennym. Zwykle telefonom czy akumulatorkom do aparatów wystarcza ładowanie co 1-2 dni, nie ma więc sensu kupować ładowarek 12V specjalnie na rejs.

W co to wszystko spakować? Unikajcie plecaków ze stelażem, choć nasz jacht jest wielki, ciężko będzie taki pakunek schować w szafkach czy bakistach. Najlepszy jest worek żeglarski, torba lub miękki plecak.