Morskie rejsy stażowe, rekreacyjne, kapitańskie. 

Ahoj przygodo!

Jeśli warunki pozwalają podczas tygodniowego rejsu spędzamy na morzu ponad 100h.zdj str

Odwiedzamy wiele portów gdzie mamy czas na zwiedzanie i odpoczynek, a jednocześnie załoga zdobywa praktyczne umiejętności podejścia i manewrowania jachtem w porcie. Podczas rejsu chętni załoganci mają możliwość nauczyć się i doskonalić wiedzę z nawigacji elektronicznej oraz papierowej czyli pracy na mapach, a także zdobywać doświadczenie kapitańskie w samodzielnym prowadzeniu jachtu.

Każdy uczestnik na zakończenie rejsu otrzymuje opinie stażową honorowaną przez PZŻ, wymaganą do zdobycia Patentów – Jachtowy Sternik Morski i Kapitan Jachtowy oraz wpis do książeczki żeglarskiej.

Na naszych rejsach załoganci mogą odbyć szkolenie i zdobyć Certyfikaty ISSA oraz wyrobić książeczkę żeglarską, a na zakończenie rejsu przystąpić to egzaminu i zdobyć Patent Jachtowego Sternika Morskiego i Motorowodnego Sternika Morskiego.

Wszystkie rejsy są prowadzone przez doświadczonych kapitanów, którzy na bieżąco dzielą się wiedzą z załogą.

Mamy jasne zasady! Podajemy pełne i ostateczne koszty udziału w rejsie. Nie stosujemy składek, zrzutek do kasy jachtowej, kaucji, dopłat itp. Gwarantujemy że cena się nie zmieni!!!
Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, każdy może wziąć udział w rejsie i przeżyć przygodę swego życia. Piorytetem dla nas jest by każdy uczestnik był usatysfakcjonowany i rejs mógł traktować wg własnych potrzeb jako szkoleniowy bądź tylko turystyczny.

ŻEGLARSTWO, NIE YACHTING!!!


Rejsy 2017

Morze Śródziemne, Morze Bałtyckie, Ocean Atlantycki


 1.Rejs stażowo- szkoleniowy pod palmami

pogoria-1

 Termin: 20 – 29.01.2017

Koszt: 1700 zł.

Jednostka: STS Pogoria, bargentyna, <41m

Akwen: Morze Śródziemne 

Trasa: Lazurowe Wybrzeże, Korsyka, Elba, Sycylia

Opłata za rejs obejmuje, transport autokarowy z Polski do portu zaokrętowania oraz z portu wyokrętowania do Polski, pełne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo do silnika głównego, agregatów i pontonów, pomoce nawigacyjne.

Opłata za rejs nie obejmuje: kosztów ubezpieczenia NNW i KL za granicą w zakresie uprawiania żeglarstwa na żaglowcu rejowym.

Rejs odbędzie się po Morzu Śródziemnym, a konkretniej w jego części zwanej Morzem Liguryjskim. Dokąd popłyniemy konkretnie? To będzie zależało od aktualnie panujących warunków pogodowych. W grę wchodzi francuskie Lazurowe Wybrzeże, Korsyka, Elba a może nawet Sycylia. Jedno jest pewne. Gdziekolwiek popłyniemy na pewno będzie ciekawie i pięknie!

Więcej informacji na stronie Ośrodka Żeglarskiego Akademii Morskiej w Gdyni – www.ozam.pl

 


2. Rejs „Zakochać się w Bałtyku”1375937_440678496037639_1096037602_n

Termin: 29.04 – 06.05.2017

Koszt rejsu 700 zł. + 100 Euro

Rezerwacja miejsca 350zł.- pozostałe 350zł. w dogodnych ratach i 100 Euro w dniu zaokrętowania)

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Akwen: Morze Bałtyckie

Staż morski: min. 101h

Trasa: Gdynia, Karlskrona (Szwecja), Allinge, Hammershus (Dania),Christianso, Władysławowo, Hel, Gdynia

Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, opiekę kapitana, kubek rejsowy, a dla chętnych szkolenie żeglarskie oraz z nawigacji elektronicznej.

Płyniemy na jachcie ANSA 42 , przystosowanym do żeglugi morskiej, który pomieści 8 osób w komfortowych warunkach. Wyposażony w toaletę, ogrzewanie, pełny kambuz oraz wiele innych udogodnień pozwalających pogodzić szkolenie z wypoczynkiem.

Dla chętnych którzy posiadają już 100 godzin stażu na zakończenie rejsu egzamin na Jachtowego Sternika Morskiego /koszt w zakładce egzaminy/

 Program rejsu (planowany):

  • 29.04.20116 (sobota) – zaokrętowanie na jachcie – wyjście w morze ok. godz. 1800 /jeśli będziekołysałopopłyniemydo portu Hel w celu aklimatyzacji, czas postoju ok 2h i pożeglujemy dalej/
  • 02.05.2016 – Karlskrona (Szwecja) czas na odpoczynek, zwiedzanie miasta, skorzystanie z sauny, nocleg
  • 03.05.2016 – Allinge (Dania Bornholm) zwiedzanie miasteczka, ruin zamku Hammershus oraz możliwość zjedzenia wędzonej ryby, nocleg
  • 04.05.2016 – wyjście w morze w godzinach porannych w kierunku wyspy Christianso i Gdyni /opcjonalnie Władysławowo, Hel lub Jastarnia /
  • 06.05.2016 (sobota) –  wyokrętowanie załogi w Gdyni

Bilety na Polskiego Busa już od 16 zł. z większości miast w Polsce / wcześniejsza rezerwacja /

 


3. Rejsy ” Wrzesień na Bałtyku”sopot

Terminy: 

3/1   02-09.09. 2017

Gdynia,Karlshamn,Hano,Allinge,Christianso,Gdynia.

3/2   16-23.09. 2017

Gdynia-Kalmar-Bornholm-Gdynia

3/3   23-30.09. 2017

Gdynia – Visby -Gdynia

Koszt rejsu 700 zł. + 100 Euro

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Akwen: Morze Bałtyckie

Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, szkolenie, opiekę kapitana.

Na zakończenie rejsu zostanie wystawiona opinia stażowa.


4. Rejs na Litwę i Łotwę /jedyny port I Rzeczpospolitej/

Terminy:

1. 06 – 12.08.2017

2. 09- 16.09.2017

Koszt rejsu: 700 zł. + 100 Euro

( Rezerwacja miejsca 350zł.- pozostałe 350zł. w dogodnych ratach do dnia (1-1.07 i 2-1.08 )  i 100 Euro w dniu zaokrętowania)

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m

Akwen: Morze Bałtyckie

Staż morski: min. 101h

Trasa: Gdynia, Kłajpeda (Litwa), Lipawa (Łotwa), Hel, Jastarnia,  Sopot, Gdynia

Opłata za rejs obejmuje: koje, wyżywienie na jachcie, opłaty portowe, paliwo, opiekę kapitana, kubek rejsowy, a dla chętnych szkolenie żeglarskie oraz z nawigacji elektronicznej.

Opłata za rejs nie obejmuje: biletów wstępu do atrakcji turystycznych.

Odwiedzimy: Delfinarium w Kłajpedzie ( bilet 9 Euro), Litewskie Muzeum Morza, Stare miasto, a Lipawie jedyny port I Rzeczpospolitej, Katedrę Św. Mikołaja, Halę targową, a także fokarium na Helu oraz latarnię morską, pospacerujemy po Molo w Sopocie i wiele innych atrakcji.

Płyniemy na jachcie ANSA 42 , przystosowanym do żeglugi morskiej, który pomieści 8 osób w komfortowych warunkach. Wyposażony w toaletę, ogrzewanie, pełny kambuz oraz wiele innych udogodnień pozwalających pogodzić szkolenie z wypoczynkiem.

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię stażową oraz wpis do książeczki żeglarskiej.


6. Rejs „Sylwester na Bałtyku

Termin: 29.12.2017 – 04.01.2018

Koszt uczestnictwa: 1600 zł.

Jednostka: s/y Ocean A, kecz 22,65m

Akwen: Morze Bałtyckie

Trasa: Szczecin – Kopenhaga – Szczecin (rejs 33/17 Oc )

Zgłoszenia: http://natango.pl/cruises/192

København, czyli „port kupców” – tak brzmi oryginalna nazwa Kopenhagi. Miasto to powstało w miejscu osady rybackiej istniejącej już około XI wieku.

Kopenhaga jest stolicą Danii i jednym z największych miast Skandynawii. Została założona przez biskupa Absalona. To z jego polecenia w 1160 roku powstała na niewielkiej wysepce zwanej dziś Slotsholmen pierwsza twierdza, której zadaniem było chronić rozwijającą się osadę. O dobrobycie miasta i kierunkach jego rozwoju zadecydowała lokalizacja nad cieśniną Sund. Będąc najkrótszą drogą pomiędzy Morzem Bałtyckim, a Morzem Północnym cieśnina zapewniła Kopenhadze olbrzymi dochód chociażby z ceł jakie nałożono na wszystkie przepływające przez nią statki. Dlatego też Kopenhaga stała się solą w oku dla kupieckich miast Hanzy, a zwłaszcza dla Lubeki. W jej los bogatego portowego miasta wpisane były ataki od strony morza, chociażby jej bombardowanie przez Anglików w 1807 roku.


 

 Zapraszamy na pokład.

Więcej informacji poprzez zakładkę kontakt lub tel. 530 101 131

Linki do stron firm oferujących transport:

http://www.polskibus.com/

http://pkp.pl/

http://www.e-podroznik.pl/

http://www.sindbad.pl

 

Co zabrać ze sobą na rejs morski?

Bałtyk bywa kapryśny, nawet w miesiącach letnich powinniście spakować odpowiednio więcej rzeczy na każdą możliwą pogodę. Niestety, tak jak z pewnością przydadzą się zwykłe, letnie ciuchy, tak też na pewno nie pożałujecie, że wzięliście grubą, wełnianą czapkę, która miło otuli Wasze uszy na nocnej wachcie. Ale do rzeczy:

  • ubranie przeciwdeszczowe – ideałem byłby morski sztormiak, ale chcąc uniknąć wydatku kilkuset złotych, wystarczający w miesiącach letnich będzie używany często na śródlądziu komplet kurtka i spodnie z PCV (koszt kilkudziesięciu złotych),
  • kalosze – no bo co z tego, że będziemy pod sztormiakiem chronieni przed deszczem skoro cała woda będzie spływać na nasze tenisówki czy adidasy; godzina za sterem w takich przemoczonych butach łatwo może skończyć się katarem, a i wysuszyć obuwie na jachcie nie będzie tak łatwo,
  • obuwie jachtowe – wygodne, na jasnej i czystej podeszwie, buty których raczej nie będziemy używać na lądzie; pozwoli nam to utrzymać czystość na jachcie,
  • ciepłe i wygodne ciuchy – polar, sweter, bluzy – lub modna ostatnio bielizna termoaktywna; zadbajcie też o coś na nogi pod sztormiak typu getry, kalesony lub dodatkowa para dresów
  • ciepła, zimowa czapka oraz rękawiczki (narciarskie  idealne się nadają)
  • to powyżej na chłodniejsze dni i nocne wachty – na co dzień normalne, wygodne, letnie ciuchy, je też w razie czego możemy ubierać na cebulkę,
  • okulary przeciwsłoneczne, i krem z filtrem,
  • do spania śpiwór (latem nie musi być gruby) i ulubiony jasiek,
  • pod prysznic ręcznik, klapki, kosmetyczka.

Oprócz odzieży nie zapomnijcie o rzeczach równie ważnych:

  • dokumenty: paszport lub dowód osobisty, patent żeglarski /jeśli posiadacie/,
  • gotówka lub karta płatnicza – przyda się w portach na drobne wydatki (oprócz ogólnie akceptowanych euro, w Danii walutą jest korona duńska, a w Szwecji korona szwedzka), polecamy zabrać ze soba euro w drobnych nominałach, pamiętajmy żę płacąc w euro wydadzą nam w walucie danego kraju.
  • stale przyjmowane leki – na pokładzie będzie w razie czego apteczka wyposażona tylko w powszechnie stosowane leki i środki opatrunkowe.

Na jachcie mamy napięcie 12V, przydadzą się więc ładowarki „samochodowe”. W portach natomiast w miarę możliwości podłączamy się do sieci 230V (ładujemy akumulatory), wtedy wewnątrz jachtu do Waszej dyspozycji są gniazdka z prądem zmiennym. Zwykle telefonom czy akumulatorkom do aparatów wystarcza ładowanie co 1-2 dni, nie ma więc sensu kupować ładowarek 12V specjalnie na rejs.

W co to wszystko spakować? Unikajcie plecaków ze stelażem, choć nasz jacht jest wielki, ciężko będzie taki pakunek schować w szafkach czy bakistach. Najlepszy jest worek żeglarski, torba lub miękki plecak.