Rejsy pełnomorskie

stażowe, szkoleniowe, kapitańskie. 


Ahoj przygodo!

Jeśli warunki pozwalają podczas tygodniowego rejsu spędzamy namorzu ponad 100h.

Odwiedzamy wiele portów gdzie mamy czas na zwiedzanie i odpoczynek, a jednocześnie załoga zdobywa praktyczne umiejętności podejścia i manewrowania jachtem w porcie. Podczas rejsu chętni uczestnicy mają możliwość nauczyć się i doskonalić wiedzę z nawigacji elektronicznej z AIS-em oraz papierowej czyli pracy na mapach, a także zdobywać doświadczenie kapitańskie w samodzielnym prowadzeniu jachtu.

Każdy uczestnik na zakończenie rejsu otrzymuje opinie stażową honorowaną przez PZŻ, wymaganą do zdobycia Patentów – Jachtowy Sternik Morski i Kapitan Jachtowy oraz wpis do książeczki żeglarskiej.

Wszystkie rejsy są prowadzone przez doświadczonego kapitana z ponad 40 letnim stażem na morzu, którzy na bieżąco dzielą się wiedzą z załogą.

Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, każdy może wziąć udział i przeżyć przygodę swego życia. Priorytetem jest by każdy uczestnik był usatysfakcjonowany udziałem w rejsie. Żeglarstwo to piękny sport.

ŻEGLARSTWO, NIE YACHTING!!!

Podczas rejsu załoga pełni 4h wachty, przygotowuje posiłki, czynnie uczestniczy we wszystkich pracach na jachcie.

Łukasz z Przemyśla –  Bardzo polecam Róże Wiatrów z Przemyśla😊byłem z nią na moim 1 rejsie morskim do Sztokholmu (na tamtych wakacjach), pływałem po zalewie Solińskim … planuję kolejny rejs morski. 

Adrian z Poznania – … znam ludzi z Róży Wiatrów (Przemyśl), niejedno razem przepłynęliśmy i wiem, że są to ludzie z umiejętnościami, wiedzą i pasją, robiący wiele dla propagowania żeglarstwa – również „morskiego”. Polecam


Rejsy 2019



Rejsy ” Zakochać się w Bałtyku

Koszt rejsu: 700 zł. + 100 Euro

Jednostka: s/y Treemonisha, Slup 12,72 m.

Kapitan: Mieczysław Bruggemann

Akwen: Morze Bałtyckie

Staż morski: min. 101h

Terminy 2019:

  1. 04-11.05 Gdynia-Hel-Allinge-Christianso-Gudhjem-Svaneke- Gdynia
  2. 11-18.05 Gdynia-Hel-Kalmar-Kalskrona-Gdynia
  3. 18-25.05 Gdynia-Hel-Visby-Gdynia
  4. 25.05-01.06 Gdynia-Hel-Karlshamn-Hano-Christianso-Gdynia
  5. 01-08.06 Gdynia-Hel-Kłajpeda-Lipawa-Windawa-Gdynia
  6. 08-15.06 Gdynia-Hel-Ryga-Gdynia
  7. 15-22.06 Gdynia-Hel-Allinge-Christianso-Gudhjem-Svaneke- Gdynia – REZERWACJA REJSU
  8. 29.06-06.07 Gdynia-Hel-Kalmar-Kalskrona-Gdynia
  9. 06-13.07 Gdynia-Hel-Visby-Gdynia
  10. 13-20.07 Gdynia-Hel-Karlshamn-Hano-Christianso-Gdynia
  11. 27.07-03.08 Gdynia-Hel-Kłajpeda-Lipawa-Windawa-Gdynia
  12. 03-10.08 Gdynia-Hel-Ryga-Gdynia
  13. 10-17.08 Gdynia-Hel-Allinge-Christianso-Gudhjem-Svaneke- Gdynia
  14. 24-31.08 Gdynia-Hel-Kalmar-Kalskrona-Gdynia
  15. 31.08-07.09 Gdynia-Hel-Visby-Gdynia
  16. 07-14.09 Gdynia-Hel-Karlshamn-Hano-Christianso-Gdynia
  17. 14-21.09 Gdynia-Hel-Kłajpeda-Lipawa-Windawa-Gdynia

Trasa rejsu może ulec zmianie ze względu na warunki atmosferyczne i inne przyczyny niezależne od armatora

Po rejsie każdy uczestnik otrzyma opinię stażową honorowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej oraz będzie miał możliwość podejścia do egzaminu na Patent Jachtowego Sternika Morskiego w Gdyni.



Zapraszamy na pokład.

Linki do stron firm oferujących transport do Gdyni:

http://www.polskibus.com/

http://pkp.pl/

http://www.blablacar.pl/

Co zabrać ze sobą na rejs morski?

Bałtyk bywa kapryśny, nawet w miesiącach letnich powinniście spakować odpowiednio więcej rzeczy na każdą możliwą pogodę. Niestety, tak jak z pewnością przydadzą się zwykłe, letnie ciuchy, tak też na pewno nie pożałujecie, że wzięliście grubą, wełnianą czapkę, która miło otuli Wasze uszy na nocnej wachcie. Ale do rzeczy:

  • ubranie przeciwdeszczowe – ideałem byłby morski sztormiak, ale chcąc uniknąć wydatku kilkuset złotych, wystarczający w miesiącach letnich będzie używany często na śródlądziu komplet kurtka i spodnie z PCV (koszt kilkudziesięciu złotych),
  • kalosze – no bo co z tego, że będziemy pod sztormiakiem chronieni przed deszczem skoro cała woda będzie spływać na nasze tenisówki czy adidasy; godzina za sterem w takich przemoczonych butach łatwo może skończyć się katarem, a i wysuszyć obuwie na jachcie nie będzie tak łatwo,
  • obuwie jachtowe – wygodne, na jasnej i czystej podeszwie, buty których raczej nie będziemy używać na lądzie; pozwoli nam to utrzymać czystość na jachcie,
  • ciepłe i wygodne ciuchy – polar, sweter, bluzy – lub modna ostatnio bielizna termoaktywna; zadbajcie też o coś na nogi pod sztormiak typu getry, kalesony lub dodatkowa para dresów
  • ciepła, zimowa czapka oraz rękawiczki (narciarskie  idealne się nadają)
  • to powyżej na chłodniejsze dni i nocne wachty – na co dzień normalne, wygodne, letnie ciuchy, je też w razie czego możemy ubierać na cebulkę,
  • okulary przeciwsłoneczne, i krem z filtrem,
  • do spania śpiwór (latem nie musi być gruby) i ulubiony jasiek,
  • pod prysznic ręcznik, klapki, kosmetyczka.

Oprócz odzieży nie zapomnijcie o rzeczach równie ważnych:

  • dokumenty: paszport lub dowód osobisty, patent żeglarski /jeśli posiadacie/,
  • gotówka lub karta płatnicza – przyda się w portach na drobne wydatki (oprócz ogólnie akceptowanych euro, w Danii walutą jest korona duńska, a w Szwecji korona szwedzka), polecamy zabrać ze soba euro w drobnych nominałach, pamiętajmy żę płacąc w euro wydadzą nam w walucie danego kraju.
  • stale przyjmowane leki – na pokładzie będzie w razie czego apteczka wyposażona tylko w powszechnie stosowane leki i środki opatrunkowe.

Na jachcie mamy napięcie 12V, przydadzą się więc ładowarki „samochodowe”. W portach natomiast w miarę możliwości podłączamy się do sieci 230V (ładujemy akumulatory), wtedy wewnątrz jachtu do Waszej dyspozycji są gniazdka z prądem zmiennym. Zwykle telefonom czy akumulatorkom do aparatów wystarcza ładowanie co 1-2 dni, nie ma więc sensu kupować ładowarek 12V specjalnie na rejs.

W co to wszystko spakować? Unikajcie plecaków ze stelażem, choć nasz jacht jest wielki, ciężko będzie taki pakunek schować w szafkach czy bakistach. Najlepszy jest worek żeglarski, torba lub miękki plecak.